مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

کنترل‌های مرزی سوئد تمدید شد


به تصمیم دولت، کنترل‌های مرزی تا یک ماه دیگر نیز ادامه خواهدداشت. این کنترل که از ۱۲ ماه نوامبر و با هدف کاهش شمار پناهجویان به صورت موقت به اجرادرآمده، برای چهارمین باراست که تمدید می‌شود.

دلیل این تمدید به گفته‌ی وزیر کشور، اندرش ییگه‌مَن وجود خطر تهدید علیه نظم و امنیت کشور است. صدا او می‌گوید که وضعیت، تغییر محسوسی نکرده و ارزیابی دولت نیز برهمان مجموع قضاوت‌هایی انجام شده که پیش ازاین شده بود. 
کنترل مرزی از کنترل مدارک شناسایی که از چهارم ژانویه به اجرادرآمده متفاوت است. کنترل‌های مرزی که تنها در ورودی های سوئد و توسط پلیس انجام می شود، کسانی را دربرمی‌گیرد که قصد سفر به سوئد را دارند و باید مدارک معتبر مانند گذرنامه یا کارت ملی داشته باشند. چنانچه کسی این مدارک را نداشته باشد حق دارد که درخواست پناهندگی کند و درغیراین صورت مجبور است که از سوئد خارج شود. به گفته وزیر کشور، انجام کنترل‌های مرزی همراه با برخی اقدامات دیگر که دولت درنظرگرفته، به استقرار نظم و امنیت و نیز کاهش موج پناهندگان جدید کمک کرده است. 
او درمورد این که چرا باوجود کنترل مدارک شناسایی درمرزهای کشور، باید کنترل مرزی ادامه پیداکند نیز گفته است که این دو کاملا با هم متفاوتند. کنترل مدارک شناسایی برای این است که کسی بتواند نشان دهد که کیست تا بتواند با کشتی و قطار به سوئد بیاید، اما کنترل مرزی برای این است که مشخص شود آیا کسی حق سفر به سوئد را دارد یا نه. 
براساس مقررات اتحادیه اروپا، کنترل‌های مرزی نباید بیش از شش ماه ادامه داشته باشد. سوئد نیز باید این مقررات را رعایت کند، اما اندرش ییگه‌مَن با توجه به نامشخص بودن آینده به مورد مشابه در آلمان اشاره می کند. او می گوید که آلمان پیش از سوئد اقدام به کنترل مرزی کرده و زودتر نیز به مرز شش ماه مهلت اتحادیه اروپا می‌رسد و باید دید که پس از این مدت چه می کند. 
وزیر کشور درمورد این که آیا دولت سوئد آماده‌ است تا کنترل مرزی را پس از شش ماه مهلت اتحادیه اروپا ادامه دهد نیز می‌گوید که این کنترل تاکنون به مدت ۳۰ روز تمدیدشده و اگر نیاز باشد پس از این ۳۰ روز نیز باردیگر تمدید خواهدشد. 
دولت امروز علاوه بر تمدید کنترل مرزی، یک لایحه نیز برای تشدید مقررات گذرنامه ارائه داد. دراین لایحه ازجمله پیشنهادشده‌است که شهروندان سوئد حق داشته باشند تنها سه بار در طول ۵ سال، گذرنامه جدید درخواست کنند و دریافت گذرنامه برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز به سه سال کاهش یابد. دلیل چنین پیشنهادهایی، سوء استفاده زیاد از گذرنامه‌های سوئدی عنوان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد