مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

پناهندگی در فرانسه و مدارک

در فرانسه مقررات ورود و سکونت اتباع بیگانه و حقوق پناهندگان که بر اساس دو پیمان نامه  تعیین شده، روند درخواست پناهندگی و حقوق اشخاصی که موفق به دریافت پاسخ مثبت شده اند رامشخص می کند.

 

دو شکل حمایت برای این اشخاص از لحاظ قانونی در نظر گرفته شده است:

یک) قانون پناهندگی: کارت اقامت ده ساله با اجازه کار که پس از پایان تاریخ انقضاء خود به خود تمدید می شود

دو) حمایت جنبی: کارت اقامت یک ساله با اجازه کار (قابل تمدید به شرط اینکه وضعیت در کشور مبدا تغییر مهمی نکرده باشد)

 

توجه: برای همه اقداماتی که در زیر شرح داده خواهد شد و یک متقاضی در خواست پناهندگی مجبور است آنها را اجرا نماید، این نکات را همیشه باید در ذهن خود داشته باشید:

۱) بدون استثنا، از همه مدارکی که به مقامات اداری تحویل خواهید داد قبلا فتوکپی تهیه نمایید

۲) اصل مدرک را نزد خود نگه دارید و تنها فتوکپی آنها را به مقامات اداری ارائه دهید (‌به جز مدارکی که مربوط به هویت و یا مسافرت می شوند . مثل گذرنامه، اگر متقاضی انرا به همراه دارد. در این حالت، تنها باید آنها را به اداره پناهندگی فرانسه (افپرا) (OFPRA) ارائه دهید.

۳) همه مکاتبات خود را با پست سفارشی دو قبضه ارسال نمایید. قبض آبی رنگ که تائیدیه ارسال نامه و قبض صورتی رنگ که تائیدیه دریافت نامه است را نزد خود نگه داشته و از آنجا به خوبی مواظبت نمایید.

بدون داشتن گذرنامه، ویزا و یا شناسنامه  شما می توانید در خواست پناهندگی کرده و از حمایت دولت فرانسه بهره مند شوید.

 

۱. آدرس پستی

اگر شما می خواهید در فرانسه درخواست پناهندگی نمایید، باید قبل از هر اقدامی، یک درس پستی برای خود تهیه نمایید. برای این کار: یا باید از فرد حقیقی بخواهید که برای شما یک گواهی مسکن بنویسد. او باید این گواهی، فتوکپی کارت شناسایی خود و در صورتیکه اجاره نشین باشد، رسید پرداخت کرایه مسکن، و یا اگر مالک است فتوکپی سند خانه و یا فتوکپی فاکتور برق و یا تلفن ثابت خود را اضافه کند.

یا از یک انجمن بخواهید از آدرس او استفاده نمایید:‌این انجمن باید از طرف اداره پلیس بطور رسمی شناسخته شده و اجازه این کار را داشته باشد. در این صورت، این انجمن می تواند برای شما گواهی مسکن صادر کند.

 

برای اشخاص کمتر از ۱۸ سال

لطفا همه بخش های این جزوه را بخوانید، به ویژه فصل ۱۰ که مخصوص شما تهیه شده ، صفحه ۷ و راهنمای صغیران

 

۲. درخواست اجازه اقامت در اداره پلیس

۱)‌نخستین تقاضا

با در دست داشتن گواهی مسکن (آدرس) شما باید به اداره پلیس مرکزی استان محل سکونت خود مراجعه کرده و از این اداره در خواست اجازه اقامت در فرانسه کنید. در پاریس، باید به مرکز پذیرش بیگانگان مراجعه نمایید. آدرس این مرکز این است:

Préfecture de Police de Paris, Centre de réception des étrangers , 218 rue d’Aubervilliers
۷۵۰۱۹ Paris, Métro: Crimée

باید به این مرکز صبح خیلی زود با در دست داشتن ۴ قطعه عکس مراجعه نمایید. در آنجا شما مجبور به ارائه هیچگونه مدرک شناسایی یا گذرنامه نیستید. در صورت اختیار داشتن یکی از آنها می توانید آنرا نشان دهید.

اگر اداره پلیس از ثبت درخواست شما امتناع کرد و یا به دلیلی نتوانستید به این محل وارد شوید، بدانید که از لحاظ قانونی این امر غیر قانونی است و شما حق شکایت به دادگاه اداری را دارید. در صورت نیاز می توانید از یکی از انجمن ها غیر انتفاعی مربوط به امور پناهندگان درخواست یاری کنید. مثلا:

Collectif de soutien des exilés du 10ème arrondissement de Paris

اداره پلیس به شما پرسشنامه ای به نام یادداشت پناهندگی خواهد داد و سپس وقت ملاقاتی برای شما تعیین خواهد کرد. باید در این پرسشنامه نام و نام خانوادگی، ملیت، تاریخ و محل تولد، نام والدین خود را ذکر کنید. همچنین فهرست کشورهایی که از آنها عبور کرده تا به فرانسه رسیدید.

توجه: اگر در این پرسشنامه از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا (‌مانند یونان، ایتالیا، آلمان، اطریش و غیره)‌نام ببرید، دولت فرانسه می تواند از ثبت درخواست پناهندگی شما خود داری کند. در این صورت، فرانسه می تواند شما را به نخستین کشور اروپایی که از آن عبور کرده اید باز گرداند.

هنگامیکه به اداره پلیس می روید، ممکن است از شما انگشت نگاری شود.

زمانیکه برای بار دوم به اداره پلیس مراجعه می کنید خواهید فهمید که اجازه اقامت در فرانسه به شما داده خواهد شد یا نه.

 

اگر درخواست پناهندگی شما پذیرفته شده باشد:

پلیس در خواست پناهندگی شما را ثبت کرده و در مدت ۱۵ روزبرای شما کارت اجازه اقامت موفقت (APS سبز رنگ) که برای یک ما اعتبار دارد و بر روی آن این جمله نوشته شده است را صادر می کند:

en vue de démarches auprès de l’OFPRA

سپس پلیس پرسشنامه جدیدی به شما می دهد که پرسشنامه در خواست پناهندگی است و باید، پس از پر کردن آن اداره پناهندگی فرانسه (افپرا) پست کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد