مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

شمار زیادی از پناهجویان با پای پیاده مقدونیه را ترک می کنند

شمار زیادی از پناهجویان که پیش تر از راه دریا به یونان رسیده اند به مرزهای مقدونیه و صربستان انتقال داده شده اند. این افراد پس از ثبت نام باید ظرف ۷۲ ساعت مقدونیه را ترک کنند. بسیاری از این پناهجویان در حالی با پای پیاده جاده های بالکان را به سوی غرب و شمال اروپا می پیمایند که دمای هوا گاه به ۱۹ درجه زیر صفر می رسد. پیش تر یونیسف درباره وضعیت ناگوار کودکان پناهجو در زمستان هشدار داده بود.

سازمان بین المللی مهاجرت به تازگی اعلام کرده در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون پناهجو به قاره اروپا رسیده اند.

از سوی دیگر سازمان مذکور خاطر نشان ساخته که از آغاز سال میلادی ۳۷ هزار پناهجوی دیگر، خود را به مرزهای اروپا رسانده اند. بر اساس آمار ثبت شده در سه هفته نخست ژانویه دستکم ۱۱۸ نفر در هنگام عبور مدیترانه جان باخته اند.

در سال ۲۰۱۵ کشورهای عضو  اتحادیه اروپا به توافق رسیدند تا ۱۶۰ هزار پناهجو را در کشورهای مختلف توزیع کنند. برخی کشورها همچون آلمان، فرانسه و اسپانیا با دارا بودن مساحت بیشتر در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بیشترین میزان پناهجویان را پذیرا شده اند.

بریتانیا که موضع سر سختی در قبال پذیرش پناهجویان دارد در نهایت پذیرفته است که در مدت ۵ سال ۲۰ هزار پناهجو را پذیرا شود. برای نخستین بار این کشور ۴ پناهجو را پذیرفته است. این افراد می توانند برای دیگر اعضای خانواده شان تقاضای پناهندگی کنند.

به روند کند پذیرش پناهجویان از سوی برخی کشورهای اروپایی باید مرزهای بسته را نیز افزود. برخی کشورهای اروپایی مانند مجارستان، بلغارستان، یونان و اسپانیا برای مدیریت و کاهش ورود پناهجویان، مرزهای خود را حصار کشی کرده اند.

بنا به گزارش سازمان عفو بین الملل در حدود ۲۳۵ کیلومتر از مرزهای اروپا حصار کشی شده است. این گزارش می افزاید ۱۷۵ کیلومتر مرز میان مجارستان و صربستان، ۳۰ کیلومتر مرز میان بلغارستان و ترکیه، بیش از ۱۸ کیلومتر حد فاصل میان اسپانیا و مراکش و بیش از ۱۰ کیلومتر از مرزهای یونان و ترکیه حصار کشی شده اند.

در حالیکه سیاست های سخت گیرانه تری از سوی کشورهای اروپایی برای مدیریت بحران پناهجویان در اروپا در حال شکل گرفتن است، بخشی از افکار عمومی همچنان نگران وضعیت بحرانی پناهجویانی است که به دلیل ناامنی و جنگ داخلی در کشورهایشان جلای وطن کرده اند.

وزیر کشور سوئد: پناهجویان را اخراج نمی کنیم، آنها را به کشورشان برمی گردانیم

دولت  sweden قصد دارد که بین شصت هزار تا هشتاد هزار نفر از پناهجویانی را که درخواست پناهندگی آنها رد شده است به کشورشان بازگرداند.

آندرس ایومن، وزیر کشور سوئد در مصاحبه ای تلاش کرد که از واژه «اخراج» برای این اقدام استفاده نکند و گفت: «ما نمی خواهیم که کسی را اخراج کنیم اما قصد داریم کسانی را که درخواست پناهندگیشان رد شده است به کشورهایی که از آن آمده اند برگردانیم.»

کشور سوئد بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، درهای خود را به روی پناهجویانی که عمدتا از کشورهای جنگ زده مثل سوریه و عراق راهی اروپا شده بودند باز گذاشته بود. در سال گذشته میلادی بیش از ۱۶۰ هزار پناهجو وارد سوئد شدند. این رقم بالاترین رقم پناهجویان نسبت به جمعیت کشور، در بین کشورهای اروپایی است.

حادثه قتل یکی از کارمندان یک مرکز پناهجویان در سوئد، به بحث در رسانه های این کشور درباره سیاست درهای باز سوئد دامن زده است. هفته گذشته یک کارمند زن ۲۲ ساله با چاقو هدف حمله قرار گرفت و کشته شد. یک پناهجوی ۱۵ ساله به اتهام قتل او بازداشت شده است.

در مرکزی که این اتفاق رخ داده است ده پناهجوی بی سرپرست با سن بین ۱۴ سال و ۱۷ سال سکونت داشتند.

از حدود شصت هزار پرونده پناهندگی که سال گذشته در کشور سوئد بررسی شد، با درخواست حدود ۵۵ درصد افراد موافقت شده است.

اطلاعات و قوانین مربوط به پناهندگی در انگلیس

Englandبریتانیا و یا پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی از کشورهای اروپای غربی است و از چهار کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. پایتخت بریتانیا شهر لندن است. جمعیت بریتانیا بالغ بر ۶۲ میلیون نفر است.  بسیاری واژه ی انگلستان را سهوا به جای بریتانیا استفاده می کنند در حالیکه انگلستان تنها به بخش جنوبی این کشور اطلاق می شود. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و انگلیسی با گویشهای مختلف تکلم می شود.

آژانس مرزبانی بریتانیا  (UK Border Agency) یا همان UKBA کار بررسی تقاضای پناهندگی و مهاجرت به بریتانیا را بر عهده دارد.قوانین مربوط به مهاجرت و پناهندگی به تفصیل در وب سایت وزارت کشور بریتانیا آمده است. از انجاییکه این اطلاعات پیچیده و به زبان انگلیسی است، سعی کردیم تا در این صفحه خلاصه ی مفیدی از این قوانین را که به زبان فارسی بیاوریم

چه کسی به درخواستهای پناهندگی رسیدگی می کند؟

در بریتانیا، اداره مرزهای بریتانیا (K Border Agency_ UKBAU) در وزارت داخله (Home Office) یک مرجع دولتی است که مسئول مصاحبه با درخواست کنندگان پناهندگی و ارزیابی درخواستهای پناهندگی آنها می باشد.

چگونه درخواست پناهندگی کنم؟

این مهم است که شما به مجرد ورود به بریتانیا درخواست پناهندگی کنید و به زودترین فرصت ممکن در پی مشاوره حقوقی باشید.

شما می توانید از مراجع ذیل تقاضای پناهندگی کنید:

۱. یک افسر اداره مهاجرت در هنگام ورود در یکی از مبدا های ورودی مثل میدان هوایی یا بندر دریایی، یا

۲. پس از ورود به بریتانیا، شخصا به نزدیکترین دفتر اداره مرزهای بریتانیا واقع درکرایدن Croydon درخواست پناهندگی دهید. برای مثال ممکن است که شما به شکل غیر قانونی و یا قانونی با داشتن یک ویزای تحصیلی ، ویزای سیاحت  و یا ویزای تجارت وارد کشور شده باشید. واحد ارزیابی پناهندگی کرایدن (Croydon Asylum Screening Unit) درآدرس ذیل واقع شده است:

 House, 40 Wellesley Road, Croydon, CR9 2BY Lunar

۳. تحت شرایط بسیار استثنایی ممکن است ثبت و بررسی درخواست پناهندگی شما در یک دفتر انفاذ محلی یا از طریق پست امکان پذیر باشد. این حالت برای اطفال بدون همراه و کسانی که وضعیت شان طوری است که منطقا نتوان از آنها انتظار داشت که به کرایدون سفر کنند قابل تطبیق است. برای اطلاع یابی از قابل تطبیق بودن این حالت برای شما، با یک اداره پناهندگی محلی تماس بگیرید.

اگر خواهان طرح یک درخواست پناهندگی در واحد بررسی پناهندگی هستید باید برای ترتیب یک وعده ملاقات به شماره ۰۲۰۸۱۹۶۴۵۲۴ تلفن کنید. بدون ترتیب ملاقات تضمینی وجود ندارد که UKBA در همان روز با شما دیدار کند.

پس از آن که درخواست پناهندگی دادم، چه روی می دهد؟

UKBA درخواستهای پناهندگی را به شیوه های مختلف بررسی می کند. برخی از درخواستهای پناهندگی به سرعت مورد رسیدگی قرار می گیرند. UKBA  پس از مصاحبه که مصاحبه اولیه نامیده می شود که چگونه به  وضعیت شما رسیدگی نماید. اگر به مترجم نیاز داشته باشید، برای شما فراهم خواهد شد. اگر ترجیح می دهید، می توانید درخواست مترجم زن یا مرد کنید.

در مصاحبه اولیه چه روی می دهد؟

هدف UKBA از این مصاحبه این است تا راجع به تفصیلات و وضعیت  شخصی، طریقه ورودتان به بریتانیا، و جزئیات هر آن فعالیت غیر قانونی که در آن سهم گرفته اید، از شما سوال های ابتدایی به عمل آورد. آنها درباره دلایل آمدن شما به بریتانیا و اینکه چرا نمی توانید به کشور اصلی تان بازگردید از شما سوال خواهند کرد، اما نباید در این مرحله راجع به دلایل پناهندگی تان با تفصیل زیاد از شما پرسش کنند. بسیاری از  اطلاعاتی که در مصاحبه اولیه تان ارائه می کنید در مصاحبه پناهندگی تان دوباره درخواست خواهند شد و اگربا  اطلاعات اولیه مطابقت نداشته باشند، از شما توقع می رود که دلیل آن را توضیح دهید.

پناهندگانی که بدون ویزا وارد استرالیا می شوند

از سال 2015 از این پس تمام پناهندگانی که بدون ویزا وارد استرالیا می شوند باید پیش از درخواست پناهندگی نامه ای از وزیر مهاجرت دریافت کنند

از این طریق برای چه ویزاهایی می توانید در خواست دهید؟

ویزای حمایتی وقتی tpv

این ویزا 3 سال اعتبار دارد و شما قبل از پایان اعتبار 3 ساله می توانید برای 3 سال دیگر تمدید کنید یعنی مجموعا 6 سال

شما نمی توانید برای ویزای دائم اقدام کنید جز اینکه وزیرمهاجرت به شما اجازه دهد

ویزای پناهگاه امن اساسی shev

این ویزا 5 سال اعتبار دارد و قبل از پایان برای یک دوره 5 ساله دیگر می توانید درخواست دهید

شما باید قصد زندگی در نواحی تعیین شده را داشته باشید

اگر در این مدت آزمون کار تحصیلات  و مزایا را بگذرانید می توانید درخواست ویزای دیگری را داشته باشید

درخواستهای این 2 ویزا مشابه خواهد بود به گونه ای که  برای shev باید بگویید قصد کار و تحصیل  در مناطق خاص را دارید   و بر کمک هزینه های سنتر لینک نباید متکی باشید

چناچه بتوانید برای ویزاهای  دائم پناهندگی درخواست دهید  این درخواست شما به ویزای tpv تغییر خواهد کرد

خبری خوب برای پناهجویان استرالیا


TAsiFlagpngپناهجویانی که برای ویزای 5 ساله SHEV  اقدام کرده اند، چنانچه با درخواست ویزای آنان موافقت شود، به جز زندگی در برخی از مناطق نیو ساوت ولز ،  گزینه دیگری نیز پیش روی خود دارند و می توانند  ایالت تاسمانی را به عنوان محل زندگی  خود انتخاب کنند.

دولت مرکزی تاسمانی یک میلیون و دویست هزار دلار تا چهار سال آینده برای  کمک به اسکان  پناهجویانی که می خواهند به این ایالت بروند اختصاص داده است .

لازم به ذکر است که یکی از شروط ویزای SHEV  این است که  پناهندگان چنانچه به مدت سه و سال و نیم از مدت زمان پنج سال را در مناطقی که مشخص شده  زندگی کنند و حائز شرایط باشند می توانند برای ویزاهای دائم اقدام کنند.

زندگی در تمامی مناطق ایالت تاسمانی  برای برآورده ساختن شروط ویزای SHEV مورد قبول اداره مهاجرت استرالیاست و شما نیاز ندارید در منطقه خاصی از این ایالت زندگی کنید.

پیش از این،  زندگی در بخش هایی از ایالت نیو ساوت ولز تنها گزینه پیش روی پناهجویانی بود که برای ویزای 5 ساله SHEV اقدام کرده  بودند

شرایط جدید ویزاهای پناهندگی استرالیا

لایحه ویزای موقت پناهندگی با شرایط جدید و گزینه های متفاوت برای رای گیری تقدیم سنا شد.

این لایحه  251 صفحه می باشد که به قول کلایو پالمر نقطه عطفی در تاریخ استرالیا می باشد(!) و به قدری گسترده و پیچیده است.

اهم شرایط ویزای موقت سه ساله TPV:
- دارندگان این ویزا قادر خواهند بود از داخل استرالیا برای ویزاهای دیگر از قبیل ویزاهای خانوادگی، ویزاهای دایم و موقت کارگر ماهر و ویزاهای دانشجویی اقدام کنند. البته باید بتوانند شرایط مربوط به دریافت هر یک از این ویزاها را داشته باشند.

- بدین ترتیب به طور نظری، مانند هر فرد دیگری، در نهایت امکان اخذ ویزای دایم اقامت را هم خواهند داشت (مثلا در صورتی که پناهنده دارای ویزای موقت درخواست ویزای دایم کارگر ماهر کند و بتواند با تامین شرایط مربوطه آن را اخذ کند).

علاوه بر TPV ویزای پنج ساله دیگری موسوم به Safe Haven Enterprise Visa معرفی خواهد شد که در نهایت، مانند ویزای TPV، امکان درخواست ویزاهای دیگر را از داخل استرالیا به پناهجویان می دهد.


اهم شرایط Safe Haven Enterprise Visa:

- الزام به زندگی و کار در مناطق دور افتاده استرالیا

- در صورت کار کردن به مدت ۳.۵ سال از ۵ سال مهلت ویزا در مناطق دورافتاده، دارندگان این ویزا این امکان را خواهند داشت که برای ویزاهای دیگر از قبیل ویزای دایم کارگر ماهر، ویزای دانشجویی، ویزای ۴۵۷ یا غیره اقدام کنند و در صورت تامین شرایط مربوطه آن ویزاها را دریافت کنند.

نکات مهم:
- این دو ویزا به کسانی پیشنهاد خواهد شد که در داخل استرالیا هستند و به عنوان پناهنده شناخته شده اند. این دو نوع ویزا به کسانی که در نائورو و مانوس هستند یا کسانی که بعد از این به استرالیا بیایند تعلق نخواهد گرفت.

- طبق توافق مذکور ۱۵۰۰ نفر از جزیره کریسمس به داخل استرالیا منتقل خواهند شد.

سختگیری دانمارک به پناهجویان و اعتراض کمیسر عالی سازمان ملل

دانمارک با اتخاذ تمهیداتی فشار بر پناهجویان را افزایش داده است. تمهیداتی که از نگاه بسیاری در اروپا تلاشی برای کاهش جذابیت این کشور برای پناهجویان ارزیابی می شود.

دولت دانمارک از چهارم ژانویه و بمدت ۲۰ روز کنترل مرزی خود با آلمان را تشدید کرده است تا پناهجویان را از ورود به این کشور دلسرد کند.

لایحه بحث انگیز مصادره پول و اشیاء قیمتی پناهجویان از روز چهاشنبه در پارلمان دانمارک به بحث گذاشته شده است. دولت این کشور در نظر دارد پول و اشیاء قیمتی پناهجویان را که ارزشی بیشتر از ۱۳۴۰ یورو دارد برای تامین هزینه اقامتشان در دانمارک مصادره کند.

در واکنش به انتقادها به این لایحه، وزیر مهاجرت دانمارک گفته است که حلقه ازدواج و اشیائی که ارزش رومانتیک برای افراد دارد از این قانون مستثنی خواهد بود. این لایحه اکنون از سوی اکثریت احزاب حاضر در پارلمان دانمارک حمایت می شود و احتمالا تا پایان ژانویه تصویب خواهد شد.

از دیگر بخش های لایحه پیشنهادی دولت، به تاخیر انداختن پیوستن خانواده برخی از پناهجویان به آنها تا ۳ سال، کوتاه شدن مدت اجازه اقامت موقت و سخت تر شدن کسب اقامت دائم برای همه خارجی هاست.


فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می گوید: «اروپا بطور سنتی قاره ای بوده است که به دیگر کشورهاه می گفته در ارتباط با پناهندگی چه کاری باید انجام دهند. اروپا همواره از کشورهای خارج از اتحادیه می خواسته که پناهجویان را بپذیرند. حال اگر اروپا ایجاد محدودیت، استرداد، مانع سازی و برخورد خصمانه را آغاز کند، بقیه جهان همین کار را خواهند کرد.»

همزمان که ورود پناهجویان به دانمارک و سوئد سخت تر می شود، صدای اعتراضات در دو سوی مرز نیز بلندتر به گوش می رسد.

لینا سورگرد عضو گروه معترضان «به دانمارک خوش آمدید» می گوید: «اگر به سوئد نگاه کنید آنها پناهجویانی زیادی پذیرفته اند، همینطور در آلمان اما ما که در این وسط قرار گرفته ایم واقعا مشارکت نکرده ایم.»

در مقایسه با ۱۶۰ هزار پناهجو در سوئد و حدود یک میلیون در آلمان، در دانمارک تاکنون تنها حدود ۲۰ هزار پناهجو ثبت نام کرده اند.

دانمارک قوانین سختگیرانه مهاجرتش را به دانشجویان خارجی از جمله ماریوس نیز اعمال می کند. ماریوس دانشجوی ۳۰ ساله مهندسی برق از کامرون بخاطر اینکه ۹۰ دقیقه بیشتر از ۱۵ ساعت کار قانونی هفتگی کار کرده، از دانمارک اخراج شده است.

اقامت کانادا از طریق پناهندگی

شما برای دریافت اقامت کانادا از راه پناهندگی دو راه دارید:

1- درخواست پناهندگی در ترکیه و سپس انجام امور مهاجرتی در سفارت کانادا در ترکیه با سفارش سازمان ملل.

2- درخواست پناهندگی در داخل خاک کانادا به اداره مهاجرت و پناهندگی پس از ورود به کشور چه از راه قانونی و چه غیرقانونی.

اما توجه داشته باشید که برای دریافت قبولی از سازمان ملل یا اداره پناهندگی باید یک پرونده قوی داشته باشید.

شرایط دریافت تابعیت و شهروندی اتریش

 

شرایط دریافت تابعیت و شهروندی اتریش

- اقامت قانونی اضطراری (به طور کلی  10 سال)

-نداشتن منع اقامت موقت در داخل و در کشور دیگر منطقه اقتصادی اروپا در دوازده ماه گذشته و یا اخراج از این کشورها

نداشتن محکومیت قضایی، بدون انتظار دادرسی جزایی - در داخل و خارج از کشور، نداشتن جرائم اداری جدی)

- داشتن کار و امکان امرار معاش به اندازه کافی و مطمئن
- نگرش مثبت نسبت به جمهوری اتریش
- قطع علاقه از ملیت قبلی (در صورت امکان و معقول)
- آگاهی از نظم دموکراتیک و همچنین تاریخ اتریش و وین
- نشان دادن دانش زبان آلمانی

- داشتن مدرک زبان آلمانی درحد B1

- افرادی که  30 سال بدون وقفه در اتریش زندگی کرده اند

- افرادی که ۱۵سال بدون وقفه در اتریش اجازه اقامت داشته اند

- مدارک و شواهد که نشان دهد در اتریش حرفه و کار داشید

از طریق ازدواج:

برای افرادی که با یک تابع اتریش ازدواج کرده اند مدت 5 سال زندگی در اتریش لازم است

زندگی مشترک در یک خانه

 

- برای افرادی که از طریق پناهنده گی اجازه اقامت گرفته اند مدت  5 سال زندگی در اتریش لازم است

- تولد در اتریش

- داشتن پدر و مادر اتریشی

حداقل سه سال داوطلبانه داوطلبانه در یک سازمان غیر انتفاعی است (به عنوان مثال سازمان آبی روشن) و یا
حداقل سه سال تجربه کاری در آموزش و پرورش، بخش های اجتماعی و سلامت (به عنوان مثال مراقبت از پرستار سالمندان / سالمندان) و یا
حداقل ورزش سه ساله یک تابع در یک گروه علاقه یا حمایت (نمایندگان به عنوان مثال نماینده کارکنان / آثار، پدر و مادر، سخنگوی / پدر و مادر)


پناهندگی در اتریش

 

آیا سفارت همه کشورها برای صدور ویزا اثر انگشت می گیرند؟

خیر، در حال حاضر تنها تعدادی از سفارت ها در ایران برای صدور ویزا از متقاضیان اثر انگشت می گیرند. اما در بدو ورود به هر کشوری اثر انگشت از شما گرفته میشود.

 

آیا کسی که با ویزای شنگن قانونی به اروپا آمده باشد میتواند درخواست پناهندگی کند؟

بله میتواند، اما باید دلایل کافی ارائه دهد، توجه داشته باشید که ورود غیرقانونی به اروپا تضمین قبولی پناهندگی نیست و ورود قانونی به اروپا دلیلی بر رد شدن پرونده پناهندگی نخواهد بود، پناهجویان از طریق اثر انگشت ردیابی میشوند و نه از طریق ویزا، ویزای هر کدام از کشورهای حوزه شنگن تنها زمانی قابل ردیابی است که ادارات امور پناهندگی مشکوک شوند که مثلا شما از طریق ویزای شنگن صادر شده از سفارت آلمان به بلژیک آمده اید در این صورت مشخصات شما را به آلمان میدهند و متوجه موضوع می شوند، در غیر اینصورت آنها باید برای ردیابی این مورد از تک تک کشورهای شنگن بپرسند و این عملا امکان پذیر نیست، مثالی برای روشن شدن بیشتر موضوع میزنم، فرض کنیم یکی از بستگان نزدیک شما در دانمارک زندگی میکند و برای شما دعوتنامه دانمارک میفرستد و شما ویزا میگیرید ولی به آلمان میروید و در آنجا تقاضای پناهندگی میکنید، در مصاحبه از شما میپرسند آیا بستگانی در اروپا دارید؟ شما هم در پاسخ میگویید: بله، برادرم در دانمارک زندگی میکند، آنها مشخصات برادر شما را میپرسند و از این طریق بررسی میکنند و میفهمند که شما از طریق دعوتنامه برادرتان ویزا گرفته اید و به آلمان آمده اید و بعد شما را به کشور دانمارک که صادر کننده ویزای شما بوده میفرستند، الان این موضوع باید برای شما روشن شده باشد، ولی شما چنانچه با ویزای صادره از سفارت دانمارک وارد دانمارک شوید و بخواهید در همان دانمارک اعلام پناهندگی کنید باید با همان پاسپورت که دارنده ویزای دانمارک است خود را معرفی کنید زیرا با توجه به صدور ویزا در سفارت دانمارک در ایران، مشخصات شما در اداره مهاجرت دانمارک ثبت شده و به محض معرفی مشخص میشود که شما با ویزا آمده اید، به همین دلیل بهتر است چنانچه شما با ویزای قانونی وارد اروپا میشوید و قصد دارید در همان کشور صادر کننده ویزا اعلام پناهندگی کنید، با ویزا و پاسپورت خود را معرفی کنید، ولی باید کیس بسیار قوی برای اعلام پناهندگی داشته باشید. البته باز هم راههای بسیاری برای این موارد وجود دارد، از جمله تغییر مشخصات به شرط عدم وجود اثر انگشت، که هر کدام جنبه های مثبت و منفی دارد

 

 


 


 


 

 

آیا امکان حمایت و قبولی خانواده به عنوان پناهنده تنها با مصاحبه و کیس یک نفر از اعضا خانواده امکانپذیر است؟

بله، در اکثر موارد دولت ها به اصل وحدت خانواده ها احترام میگذارند، به طوری که یک خانواده یک مصاحبه و یک تصمیم گیری داشته باشد.

 

آیا از زمان درخواست پناهندگی اجازه کار دارم؟

در تعدادی از کشورهای پناهنده پذیر مثل کانادا بله ولی در اکثر کشورها به طور قانونی خیر، مگر در شرایط خاصی و با تشخیص سازمان رسیدگی کننده به پرونده پناهندگی.

 

آیا امکان تحصیل فرزندانم از شروع درخواست پناهندگی وجود دارد؟

بله، قطعا و به طور رایگان

 

آیا از شروع درخواست پناهندگی از خدمات پزشکی برخوردار هستم؟

در موارد اورژانسی بله و در بعضی موارد خاص به طور رایگان.

 

آیا پس از پناهندگی، میتوانم به کشورم برگردم، کشوری که ادعا کردم مورد آزار و در خطر هستم؟

بله، اما با این حال اگر پناهندگی شما پذیرفته شده است در این صورت ممکن است کمک های مالی به شما قطع شود و به دلیل اینکه مشخص می شود که شما به طور داوطلبانه پاسپورت کشور خود را دریافت نموده اید و به کشور خود مسافرت کرده اید به دلیل تغییر در شرایط دیگر واجد شرایط پناهندگی نخواهید بود و ممکن است وضعیت پناهندگی شما فسخ شود و تشخیص داده شود که شما پناهنده بودید ولی در واقع دیگر نیستید. بنابراین در صورت نیاز به مسافرت  قبل از سفر خود، حتما با یک وکیل مجرب مشورت کنید، تا از راهنمایی های حقوقی لازم بهره مند گردید.

 

آیا از شروع درخواست پناهندگی، از حمایت مالی، سرپناه، پوشاک و خوراک برخوردار هستم؟

بله، مگر در صورت تشخیص سازمان مربوطه که شما در اولین فرصتی که می توانستید تقاضای پناهندگی نکرده اید و یا بر این باور باشند که پولی دارید یا از جایی پولی دریافت می کنید، که البته در این صورت می توانید شکایت و تقاضای پژوهش کنید.

 

چه کسانی مشمول حق پناهندگی نمی شوند؟

افراد معینی مشمول حق پناهندگی نمی شوند، این افراد شامل کسانی می شوند که مرتکب اعمال جنایی جدی شده اند و یا مسئول نقض حقوق بشر هستند.همینطور در کنوانسیون "شروط فسخ کننده"ای وجود دارد که می گویند یک فرد می تواند موقعیت پناهندگی اش را بعنوان مثال به این علل از دست بدهد: در زمانی که تقاضای او در حال بررسی است شرایط در کشورش بطور محسوسی بهبود یافته است؛ یا او بعد از اینکه پناهنده شده به کشورش برگشته است. اگر چنین چیزی رخ دهد شما دیگر پناهنده نخواهید بود ولی این لزوما به این معنا نیست که کشور را باید ترک کنید.

 

بازگشت داوطلبانه چیست؟

اگر وضعیت در کشورتان رو به بهبودی گذاشته است ممکن است بتوانید برای بازگشت به کشورتان کمک مالی دریافت کنید. برخی از افراد برای اسکان مجدد در کشورشان وجه نقد هم دریافت می کنند. تنظیمات مختلفی در این باره وجود دارد که بسته به این دارد که از کدام کشور آمده اید و در کجا تقاضای کمک کرده اید. شما باید از مشاور حقوقی در این باره اطلاعات بیشتری بگیرید.


 

اگر تقاضای پناهندگی ام موفقیت آمیز باشد چه رخ می دهد؟

به شما برای پنج سال حق اقامت داده می شود. شما از حق تقاضا برای دریافت گذرنامه پناهندگی سازمان ملل (UN refugee travel document) برخوردار می شوید و می توانید مانند هر شهروند اروپایی کار و یا تحصیل کنید و یا تقاضای دریافت بیمه های اجتماعی بکنید. شما می توانید در صورتی که پس از اتمام پنج سال از حق اقامت دائم برخوردار شوید، برای دریافت تابعیت هم اقدام کنید. حق اقامت دائمی در صورتی به شما داده می شود که دلایل قبولی پرونده پناهندگی تان کماکان برایتان وجود داشته باشد.

 

چه افکاری برای موفقیت در پرونده پناهندگی معمولا اشتباه است؟

همیشه به حرف دوستان خوش نیت تان گوش نکنید مواظب دوستانی باشید که به شما پیشنهاد می کنند بخشی از داستان تان را ببافید؛ این اغلب به مشکل منجر خواهد شد و یا با این کار شما (و دوستان تان) ممکن است مرتکب یک جرم جنایی شده باشید و راهنمایی های اشتباه گاه منجر به موارد غیرقابل جبرانی می شود. فکر نکنید که هر کس از شما پول خواست کلاهبردار است این همیشه صدق نمی کند. وکلاء و مشاورین خوبی هم هستند که از «امداد حقوقی» کار قبول نمی کنند. از اینرو عادی است که آنها بابت کارشان حق الزحمه بگیرند.  


دولت آلمان تغییرات قانون پناهندگی را تصویب کرد

دولت آلمان بسته پیشنهادی برای تغییر قانون پناهندگی در این کشور را تصویب کرد. هدف از این تغییرات رسیدگی فوری به وضعیت ده‌ها هزار پناهجویی است که در هفته‌های اخیر وارد آلمان شده‌اند.

 

با افزایش شمار کسانی که خواهان پناهندگی به آلمان هستند، دولت این کشور در پی رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت این پناهجویان برآمده است. کابینه آلمان سه‌شنبه (۲۹ سپتامبر/ ۷ مهر) بسته تغییرات پیشنهادی را که هفته گذشته در نشست اعضای کابینه با نمایندگان ۱۶ ایالت آلمان تدوین شده بود، تصویب کرد.

با این تغییرات پذیرش یا رد درخواست پناهندگی سرعت بیشتری خواهد گرفت و برپایی اقامتگاههای جدید پناهجویان نیز تسهیل خواهد شد. علاوه بر آن اخراج افرادی که درخواست پناهندگی آنها رد شده نیز تسریع خواهد شد.

در قانون جدید پناهندگی آلمان سه کشور دیگر حوزه بالکان یعنی آلبانی، کوزوو و مونته‌نگرو نیز به مجموعه “کشورهای مبدأ امن” اضافه شدند.


در نتیجه اتباع این کشورها شامل قانون پناهندگی نمی‌شوند و بازگرداندن سریع آنها به کشورشان با موانع قانونی کمتری مواجه خواهد بود. دولت آلمان در باره این اقدام خود گفته است که در این سه کشور تعقیب سیاسی و مجازات‌های غیرانسانی وجود ندارد و در نتیجه آنها به فهرست “کشورهای امن” افزوده شده‌اند.

دولت آلمان در نظر دارد از این پس افرادی را که درخواست پناهندگی‌شان پذیرفته نشده و در مهلت قانونی نیز خاک این کشور را به صورت داوطلبانه ترک نکرده‌اند، با سرعت بیشتر و بدون هشدار قبلی از آلمان اخراج کند.

حذف کمک نقدی

تمامی پناهجویان قرار است از این پس تا پایان روند رسیدگی به درخواست پناهندگی‌شان در اقامت‌گاه‌هایی بمانند که برای اسکان اولیه آنها در نظر گرفته شده است.

قرار است همچنین به جای پول نقد وسایل مورد نیاز آنها در اختیارشان گذاشته شود.

تا کنون تمامی پناهجویان بزرگسالی که وارد اقامتگاه‌های اولیه اسکان پناهجویان می‌شدند ماهانه ۱۴۳ یورو پول توجیبی دریافت می‌کردند.

دولت آلمان فدرال همچنین پذیرفته است که ماهانه مبلغ ۶۷۰ یورو بابت اسکان و تأمین نیازهای اولیه هر پناهجو به ایالت‌های این کشور پرداخت کند.

۱۶ ایالت آلمان موظف هستند این کمک هزینه را در اختیار بخش‌داری‌‌ها قرار دهند که تا کنون خود از بودجه مالیات‌های محلی تمامی هزینه‌های پذیرش پناهجویان را پرداخت می‌کردند.

جذب سریع‌تر به جامعه

پناهجویانی که اجازه پیدا می‌کنند در آلمان بمانند باید هر چه سریعتر وارد جامعه و بازار کار شوند. قرار است در سراسر این کشور کلاس‌های همپیوندی برای متقاضیان پناهندگی و کسانی که درخواست پناهندگی‌شان پذیرفته نشده اما حضور آنها در آلمان “تحمل می‌شود”، گشوده شود.

پناهجویانی که دارای تخصص هستند می‌توانند پس از گذشت سه ماه به عنوان کارگر موقت وارد بازار شوند. برای کسانی که تخصصی ندارند این اجازه ۱۵ ماه بعد از پذیرش پناهندگی صادر می‌شود. تا زمانیکه پناهجویان دارای درآمد کافی شوند دولت آلمان تمامی هزینه‌ زندگی آنها را می‌پردازد.

نمایندگان بوندس‌تاگ، مجلس نمایندگان آلمان، قرار است هر چه سریعتر در مورد تغییرات تصویب شده در مورد قانون پناهندگی در آلمان تصمیم‌گیری کنند. دولت آلمان امیدوار است قانون جدید پناهندگی از ابتدای ماه نوامبر (۱۱ آبان) اجرایی شود.

 

dw

کنترل‌های مرزی سوئد تمدید شد


به تصمیم دولت، کنترل‌های مرزی تا یک ماه دیگر نیز ادامه خواهدداشت. این کنترل که از ۱۲ ماه نوامبر و با هدف کاهش شمار پناهجویان به صورت موقت به اجرادرآمده، برای چهارمین باراست که تمدید می‌شود.

دلیل این تمدید به گفته‌ی وزیر کشور، اندرش ییگه‌مَن وجود خطر تهدید علیه نظم و امنیت کشور است. صدا او می‌گوید که وضعیت، تغییر محسوسی نکرده و ارزیابی دولت نیز برهمان مجموع قضاوت‌هایی انجام شده که پیش ازاین شده بود. 
کنترل مرزی از کنترل مدارک شناسایی که از چهارم ژانویه به اجرادرآمده متفاوت است. کنترل‌های مرزی که تنها در ورودی های سوئد و توسط پلیس انجام می شود، کسانی را دربرمی‌گیرد که قصد سفر به سوئد را دارند و باید مدارک معتبر مانند گذرنامه یا کارت ملی داشته باشند. چنانچه کسی این مدارک را نداشته باشد حق دارد که درخواست پناهندگی کند و درغیراین صورت مجبور است که از سوئد خارج شود. به گفته وزیر کشور، انجام کنترل‌های مرزی همراه با برخی اقدامات دیگر که دولت درنظرگرفته، به استقرار نظم و امنیت و نیز کاهش موج پناهندگان جدید کمک کرده است. 
او درمورد این که چرا باوجود کنترل مدارک شناسایی درمرزهای کشور، باید کنترل مرزی ادامه پیداکند نیز گفته است که این دو کاملا با هم متفاوتند. کنترل مدارک شناسایی برای این است که کسی بتواند نشان دهد که کیست تا بتواند با کشتی و قطار به سوئد بیاید، اما کنترل مرزی برای این است که مشخص شود آیا کسی حق سفر به سوئد را دارد یا نه. 
براساس مقررات اتحادیه اروپا، کنترل‌های مرزی نباید بیش از شش ماه ادامه داشته باشد. سوئد نیز باید این مقررات را رعایت کند، اما اندرش ییگه‌مَن با توجه به نامشخص بودن آینده به مورد مشابه در آلمان اشاره می کند. او می گوید که آلمان پیش از سوئد اقدام به کنترل مرزی کرده و زودتر نیز به مرز شش ماه مهلت اتحادیه اروپا می‌رسد و باید دید که پس از این مدت چه می کند. 
وزیر کشور درمورد این که آیا دولت سوئد آماده‌ است تا کنترل مرزی را پس از شش ماه مهلت اتحادیه اروپا ادامه دهد نیز می‌گوید که این کنترل تاکنون به مدت ۳۰ روز تمدیدشده و اگر نیاز باشد پس از این ۳۰ روز نیز باردیگر تمدید خواهدشد. 
دولت امروز علاوه بر تمدید کنترل مرزی، یک لایحه نیز برای تشدید مقررات گذرنامه ارائه داد. دراین لایحه ازجمله پیشنهادشده‌است که شهروندان سوئد حق داشته باشند تنها سه بار در طول ۵ سال، گذرنامه جدید درخواست کنند و دریافت گذرنامه برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز به سه سال کاهش یابد. دلیل چنین پیشنهادهایی، سوء استفاده زیاد از گذرنامه‌های سوئدی عنوان شده است.

ترکیه حدود ۱۳۰۰ پناهجو را در آستانه سفر به یونان بازداشت کرد

دستگیری 1300 پناهجو در ترکیه
 

تنها یک روز پس از توافق ترکیه و اتحادیه اروپا در مورد راهکارهای مقابله با بحران پناهجویان، پلیس ترکیه حدود ۱۳۰۰ پناهجو را بازداشت کرد. این پناهجویان که شماری از آنها ایرانی بودند به مرکزی برای استرداد فرستاده شدند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز و خبرگزاری دولتی آنادولو ترکیه، پلیس ترکیه حدود ۱۳۰۰ مهاجر غیرقانونی را که تصمیم داشتند از خاک ترکیه خود را به جزیره لسبوس یونان برسانند، بازداشت کرده است.
به گفته مقامات ترکیه این مهاجران که روز دوشنبه (۳۰ نوامبر/ ۹ آذر) در جریان یک عملیات گسترده در نزدیکی شهر بندری آیواجیک بازداشت شدند، شهروندان ایران، افغانستان، عراق و سوریه هستند.
پلیس ترکیه این مهاجران را به مرکزی برای استرداد پناهجویان فرستاده است تا به کشورهای خود بازگردانده شوند.
در جریان عملیات روز دوشنبه، پلیس ترکیه همچنین تعدادی از قاچاقچی‌های انسان را نیز بازداشت و تعدادی قایق موتوری ضبط کرده است.
شهر بندری آیواجیک تنها چند کیلومتر تا جزیره لسبوس در یونان فاصله دارد. شمار بسیاری از مهاجران غیرقانونی که خود را به جزیره لسبوس و به این ترتیب خاک اتحادیه اروپا رساندند سفر خود را از این منطقه ساحلی در خاک ترکیه آغاز کردند.
عملیات روز دوشنبه پلیس ترکیه بزرگترین عملیات در چند ماه گذشته برای متوقف کردن سفر غیرقانونی مهاجران به اتحادیه اروپا بوده است. تنها یک روز پیش از این تاریخ، یکشنبه (۲۹ نوامبر/ ۸ آذر) آنکارا و اتحادیه اروپا بر سر راهکارهای ورود مهاجران غیرقانونی به خاک اروپا به توافق رسیده بودند.

 اتحادیه اروپا و ترکیه برای مهار موج مهاجرت به توافق رسیدند
بر اساس این توافق، ترکیه سفر غیرقانونی مهاجران از خاک این کشور به اروپا را مهار خواهد کرد و اتحادیه اروپا در مقابل روادید اجباری برای شهروندان ترکیه جهت سفر به اتحادیه اروپا را لغو خواهد کرد. این اتحادیه همچنین مبلغ سه میلیارد یورو برای ارائه کمک‌های بیشتر به پناهجویان ساکن ترکیه در اختیار این کشور خواهد گذاشت.

درباره کمک‌های مالی دیگر قرار است در آینده و بسته به چگونگی پیشرفت کنترل بحران پناهندگی رایزنی صورت گیرد. اتحادیه اروپا همچنین وعده داده است که مسیر پیوستن ترکیه به این اتحادیه را هموار خواهد کرد.
"اقدامی غیرقانونی و خلاف وجدان"
سازمان حقوق‌بشری عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از بازداشت حدود ۱۳۰۰ مهاجر در خاک ترکیه این اقدام را هشدار دهنده خواند. عفو‌ بین‌الملل ترکیه را متهم کرد که از ماه سپتامبر تا کنون ده‌ها پناهجو را بازداشت کرده و به کشورهای خود بازگردانده است. به گفته عفو‌بین‌الملل این پناهجویان شهروندان سوریه یا عراق بوده‌اند.
عفو بین‌الملل بازگرداندن این پناهجویان به کشورهای درگیر جنگ‌ را اقدامی "غیرقانونی و خلاف وجدان" خواند.
گونتر بورکهارد، رئیس سازمان مدافع حقوق پناهندگان "پرو آزول" در آلمان نیز با نظر به وضعیت حقوق بشر در ترکیه پیشتر هشدار داده بود که اتحادیه اروپا نباید به بهای نادیده گرفتن حقوق بشر "معامله‌ای کثیف" با این کشور صورت دهد. او چنین توافقی را به معنای "اعلام ورشکستگی اخلاقی اروپا" خوانده بود.

مسافران ایرانی و افغان خواهان پناهندگی در استرالیا

مسافرانی که می خواهند خودشان انفرادی اقدام کنند  و در هزینه هاشون صرفه جویی کنند خدمات مسیرو دفتر ارائه می گردد

اخبار جدید برای مسافران افغان خواستار پناهندگی به استرالیا

برای افغانهایی که مایل به پناهندگی در استرالیا هستند از طریق ویزای کار و تحصیلی مالزی و اندونزی با هزینه 4500 د لارمنهای بلیت

اقدام کرده و بعد از ثبت در یو ان و رجیستر منتظر درخواست استرالیا برای پذیرش پناهجو در کمتر از 1 سال می مانند لذا از مسافران افغان که می خواهند از طریق ما اقدام کنند خواهشمندیم تماس حاصل نمایند

طبق توافق استرالیا و یوان شانس پذیرش پناهندگان افغان بالاست

طبق این توافق شانس پذیرش  هموطنان  ایرانی  همان بالای 2  و 3سال هست

این توافق جهت جلوگیری از سفرهای خطرناک دریایی با کشتی از طرف دولت استرالیا اعمال شده