مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

15 ماه انتظار پناهجویان در هلند

15 ماه انتظار پناهجویان در هلند

11 فوریه, 2016

مهاجرت بلژیک و هلند

زمان انتظار پناهجویان برای دریافت پاسخ اداره مهاجرت به 15 ماه افزایش یافته است.

به گزارش مجله سروش به نقل از آر تی ال نیوز چند سال پیش هلند قانونی به تصویب رسانده بود که به منظور کاهش هزینه ها و معطلی کمتر پناهجویان، حداکثر زمان رسیدگی به درخواست های پناهندگی در اداره مهاجرت این کشور 6 ماه باشد. این شش ماه در موارد خاص برای 6 ماه دیگر نیز قابل تمدید بود.

اما افزایش تعداد مهاجران ورودی به این کشور کوچک عملا زمان رسیدگی به پرونده ها را طولانی کرده است و طبق تصمیم جدید حداکثر زمان اداره مهاجرت برای اعلام رای نهایی 15 ماه تعیین شده است.

دیکهوف معاون وزیر امنیت و دادگستری هلند در این باره به پارلمان هلند اطمینان داده است که این مدت زمان برای همه پرونده ها نخواهد بود و تنها افرادی که رسیدگی به درخواست هایشان به دلیل اعتراض و طرح دعوی در دادگاه ها نیازمند زمان بیشتری است، در 15 ماه پاسخ قطعی (مثبت یا منفی) را خواهند گرفت.

پناهجویان باید این مدت را در مراکز اسکان پناهجویی بگذرانند و تنها در صورت دریافت پاسخ مثبت اقامت، اجازه ی تغییر آدرس خواهد داشت

پناهندگی سوئیس

در سوئیس ، اداره فدرال برای مهاجرت مسوول فرایند پناهندگی است. مراکز ثبت نام این اداره در بازل، کیاسو، کرویزلینگن و ولورب می باشند که متقاضیان پناهندگی باید آنها مراجعه کنند. 
در طول فرایند پناهندگی، مقامات کانتون مسوول تهیه تسهیلات و آموزش و کمک های رفاهی به پناهجویان می باشند..
 
شورای پناهندگی سوییس یک سازمان غیر دولتی است که از گروه ها و انجمن های مختلف و موسسات خیریه (مثل کریتاس، CRS, VSJ EPER, OSEO, صلیب سرخ سوییس، فدراسیون جوامع یهودی سوئیس) که به پناهندگان کمک می کنند تشکیل شده است.
شورای پناهندگان سوییس از حقوق پناهندگان و پناهجویان در سطح ملی و بین المللی دفاع میکند. 
در سوئیس، فرایند پناهندگی خیلی سختگیرانه و پیچیده است. اهمیت دانستن قوانین پناهندگی و صحیح پر کردن فرم ها در اینست که جواب ممکن است بین مثبت و اخراج از سوئیس تغییر کند.
در سوئیس پناهجو، پناهنده، موقتا پذیرفته شده، رد شده یا مهاجر بدون مدرک ممکن است با شرایط پیچیده مختلف مواجه شوند. شما باید نامه های اداری را با دقت بخوانید و به جزئیات دقت کنید.

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟


1-  سوئد
مدت زمان انجام تشریفات پناهندگی در سوئد بین 10 تا 16 ماه است. در صورت قبولی پناهجو در سوئد به او اقامت 5 ساله داده میشود و در سال چهارم اقامت در این کشور میتوان برای دریافت تابعیت اقدام کرد.
پیش از دریافت اقامت دولت سوئد مبالغی بین 120 تا 250 دلار بصورت ماهیانه برای هر پناهجو در نظر میگیرد و درصورت پذیرفته شدن، این حمایت های مالی تا ماهیانه 900 الی 1100 دلار افزایش می یابد که تا زمان یافتن شغل به وی پرداخت میشود. پناهنده 9 تا 16 ماه فرصت دارد شغلی بیابد.


2- آلمان
روند رسیدگی به درخواست پناهجویان در آلمان از یک تا 3 سال به طول می انجامد و در این مدت پناهجو ماهیانه 290 تا 300 یورو کمک هزینه مالی دریافت خواهد کرد.
در صورت پذیرفته شدن، این مبلغ به 370 تا 390 یورو افزایش خواهد یافت. اما پناهنده 5 ماه پس از دریافت اقامت مشمول قانون کار میشود و باید به دنبال شغلی بر اساس توانایی  های خود باشد یا مهارتی برای کار کردن بیاموزد.
دریافت تابعیت آلمان بین 6 تا 8 سال به طول می انجامد.

در همین مورد بخوانید: نخست وزیر آلمان نمی توانیم همه درها را به روی پناهندگی باز کنیم

3- نروژ
زمان رسیدگی به پرونده پناهندگی در این کشور حداکثر 3 سال است. پناهجو  6 تا 9 ماه پس از قبول درخواست پناهندگی اش،  مشمول قانون کار میشود و باید به دنبال شغلی برای خود بگردد. پروسه های تابعیت در این کشور متفاوتند و از 3 تا 7 باید برای دریافت پاسپورت صبر کرد.
به پناهجو که ساکن کمپ است بین 400 تا 500 دلار در ماه کمک مالی میشود و این مبلغ بعد از انتقال به خانه اش تا زمان یافتن کار مناسب بین 1300 تا 1600 دلار خواهد بود.

4- اتریش
در اتریش حداقل یک سال و حداکثر 5 سال طول میکشد تا تکلیف درخواست پناهندگی یک نفر روشن شود.
در این کشور بین 50 تا 250 یورو بابت خوراک و هزینه ها به پناهجو کمک مالی میشود که این رقم در صورت قبول درخواست پناهندگی به 650 تا 950 یورو می رسد.
پناهنده باید بعد از شش ماه به دنبال کار مناسب بگردد.
دریافت پاسپورت و تابعیت اتریش 5 سال بعد از اقامت در این کشور ممکن است.


5- هلنددر هلند بررسی پرونده پناهجویان و اعلام نظر در مورد صلاحیت پناهندگی افراد از 21 روز (در مقاطع زمانی که مراجعه کم باشد و این اتفاق بسیار نادر است!)  تا 6 ماه طول میکشد.
بعد از موافقت اداره مهاجرت با اقامت، به وی اجازه اقامت 5 ساله داده میشود تا در این مدت صلاحیت وی برای اعطای تابعیت محرز شود. به پناهجو در طول مدت رسیدگی به پرونده ماهیانه 220 تا 250 یورو پرداخت میشود.
و بعد از قبولی، ماهیانه 900 تا 1300 یورو حقوق بیکاری تعلق میگیرد اما افراد بعد از 3 ماه مشمول قانون کار میشوند و باید دنبال کار بگردند.
دریافت پاسپورت تابعیت هلند 3 تا 5 سال بعد از قبول درخواست، انجام میشود.



6- دانمارک
کشور دانمارک درخواست اقامت افرادی را پس از بررسی، می پذیرد (مدت زمان آن مشخص نشده) و به آنها اجازه 5 سال اقامت در این کشور داده میشود. در دوران بررسی وضعیت، ماهیانه 150 تا 170 دلار به افراد پرداخت میشود و در صورت قبول درخواست پناهندگی، این رقم به 950 تا 1000 دلار افزایش می یابد.
با این حال افرادی که به این شکل مشمول دریافت حقوق بیکاری میشوند، باید بعد از 3 تا 7 ماه، شغلی بیابند.
دریافت تابعیت دانمارک 5 تا 8 سال طول می کشد.

نویسنده ی این مقاله در پایان تاکید میکند که ممکن است بعد از نوشتن این مقاله تحقیقی به دلیل تغییر پاره ای قوانین در کشورها و مثلا کاهش یا افزایش بودجه و کمک های مالی به پناهندگان در یک کشور ترتیب کشورها دستخوش تغییر شود. اما اگر کسی قصد مهاجرت به هر کشوری در جهان و به ویژه اروپا را دارد، باید از تحولات و شرایط آن کشور آگاه باشد.

کمپ های پر جمعیت پناهجویان در اتریش

بحران هجوم پناهجویان بسیاری از کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است. در اتریش در پنج ماهه اول سال جاری بیش از ۲۰ هزار درخواست پناهندگی ثبت شده و به گفته مقامات احتمال می رود که تا پایان سال این رقم به ۸۰ هزار تقاضای پناهندگی افزایش یابد.

مرکز پناهندگی تخئیس  با افزایش دو برابری تعداد پناهجویان مواجه است و پناهجویان در شرایط دشواری در این مرکز زندگی می کنند.

یک دانشجو که از غنا آمده شرایط سفرش را کمی دشوار توصیف می کند با این حال از اینکه موفق شده به اینجا برسد خوشحال است. او می گوید که سفر یک ماهه ای روی دریا با قایق داشته است.

زنی که از بغداد آمده نیز می گوید: «شرایط در بغداد ناآرام است. شاهد حملات روزانه بویژه در مناطق پرجمعیت شهری بودیم. کودکان در راه مدرسه و در زمین بازی ربوده می شدند.»

افزایش تعداد پناهجویان و کمبود امکانات در کمپ ها در اتریش باعث شده که مردم محلی با اهدای لباس، غذا و دیگر مایحتاج ضروری به کمک پناهجویان بشتابند.

ویکتور از مسوولان توزیع کمک های مردمی می گوید: «مردم اتریش اینها را به ما می دهند و ما هر روز آنها را توزیع می کنیم.»

مسوولان بخش مهاجرت در اتریش از وضعیت اقامت پناهجویان را بحرانی توصیف می کنند. ناتالیا ریچاردسون ویکولینا، گزارش می دهد: «این افراد از جهنم گریخته اند، ابتدا از کشورهایشان و سپس از سفر خطرناکی که تا اینجا داشته اند. اما حالا با میهمان نوازی مردم محلی مورد استقبال قرار گرفته اند که با لباس، غذا و اسباب بازی به آنها کمک می کنند.»

پناهجویان ایرانی گرفتار در زیبروژ و سختگیری مقام های محلی

در چند ماه اخیر تعداد پناهجویان در مناطق شمال غربی بلژیک، بخصوص بندر زیبروژ رشد چشمگیری داشته است. این افراد که اکثر آنها ایرانی هستند برای در امان ماندن از سرما به کلیسای منطقه پناه می برند.

یکی از پناهجویان ایرانی به خبرنگار یورونیوز گفت که اعضای خانواده اش در بریتانیا هستند و می خواهد به جمع آنها بپیوندند.

فرنارد مارشال، کشیشی است که درهای کلیسای را بر روی پناهجویان گشوده و بر خلاف دستور مقام های محلی به آنها غذا می دهد. کارل دوکالو، فرماندار منطقه «فلاندر غربی» از شهروندان خواسته که به پناهجویان غذا ندهند.

کشیش مارشال درباره غذا ندادن به پناهجویان اظهار داشت: «در مناطق مرزی تعداد زیادی مرغ دریایی وجود دارد و دادن غذا به آنها ممنوع است. اما اینها انسان هستند و شرایطشان فرق می کند و باید به آنها غذا بدهیم. غذا ندادن به آنها بی مسئولیتی است و موجب می شود که آنها برای تهیه غذا دزدی کنند.»

در سال جدید میلادی بیش از نهصد مهاجر غیرقانونی در شمال غربی  belgium بازداشت شدند. این امر نگرانی مقام های محلی را افزایش داده است.

رینات لاندویت، شهردار بروژ، بیان کرد: «به نظر ما، این نخستین گروهی هستند که به بلژیک آمدند و هدفشان سنجیدن شرایط است. ما به آنها می گوییم که بلژیک  france نیست.»

آرزوی کنونی پناهجویان گرفتار در زیبروژ، سوار کشتی شدن و رفتن به بریتانیاست.

فنلاند هم به سوئد پیوست: اخراج دست‌کم ۲۰ هزار پناهجو

در پی سخت‌تر شدن مقررات پذیرش پناهجو در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، فنلاند نیز می‌گوید که قصد دارد به‌زودی تا ۲۰ هزار پناهجو را از این کشور اخراج کند.
 
سوئد هم این هفته از تصمیم خود برای اخراج هزاران پناهجو خبر داده بود.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز در روز جمعه، ۹ بهمن، دولت فنلاند می‌گوید که قصد دارد به‌زودی ۲۰ هزار نفر از ۳۲ هزار تنی را که در سال ۲۰۱۵ وارد این کشور شده و تقاضای پناهندگی کرده‌اند اخراج کند.
 
پایوی نرگ، مدیر امور مهاجرت فنلاند، به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از ۲۰ هزار تن از مهاجران در این کشور از عراق هستند.
 
فنلاند سال گذشته شرایط پناهندگی برای اتباع افغانستان، عراق و سومالی را سخت‌تر کرد. این تصمیم با این استدلال گرفته شد که برخی مناطق در این کشورها اکنون امن شده است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فنلاند و سوئد نسبت به سرانه جمعیت خود بیشترین تعداد پناهجویان و مهاجران را پذیرفته‌اند.
 
یک روز پیش از فنلاند، وزیر کشور سوئد به رسانه‌های این کشور گفته بود که قصد دارند بین ۶۰ تا ۸۰ هزار نفر از ۱۶۳ هزار پناهجویی را که سال گذشته میلادی وارد این کشور شدند، اخراج کنند. او افزوده بود که این عده داوطلبانه یا به اجبار اخراج خواهند شد.
 
همچنین در نشانه‌ای دیگر از افزایش نگرانی در کشورهای شمال اروپا از ادامه ورود هزاران مهاجر و پناهجو به این کشورها، پارلمان دانمارک روز پنج‌شنبه طرحی را تصویب کرد که مطابق آن اموال باارزش متقاضیان پناهندگی هنگام ورود به مرزهای این کشور ضبط می‌شود.
 
این پناهجویان اجازه خواهند داشت تنها اموالی به ارزش ۱۵۰۰ دلار را نگه دارند.
دولت دانمارک می‌گوید که ضبط این اموال با مقررات مربوط به تامین اجتماعی در این کشور منطبق است و پول آن صرف تامین هزینه اقامت این پناهجویان خواهد شد.
 
سازمان‌های حقوق بشری، کمیسیون اروپا و سازمان ملل از این مصوبه انتقاد کرده‌اند.
 
بر اساس این مصوبه، اعضای خانواده پناهندگان نیز باید برای ورود به دانمارک تا سه سال صبر کنند.
 
همزمان روز پنج‌شنبه دولت آلمان هم که با ورود موجی از پناهجویان از خاورمیانه و شمال آفریقا روبه‌رو بوده، با سخت‌تر کردن مقررات، اعلام کرد که اعضای خانواده پناهندگان نمی‌توانند تا دو سال وارد آلمان شوند و متقاضیانی که درخواست پناهندگی‌شان رد شده نیز سریع‌تر اخراج می‌شوند.
 
روز پنج‌شنبه همچنین هلند نظری را مطرح کرد که مهاجران و پناهجویانی که از ترکیه خود را به یونان می‌رسانند، مستقیما به ترکیه بازگردانده شوند تا دیگران تشویق نشوند.
 
این نظر همزمان با هشدار کمیسیون اروپا درباره افزایش شمار ورود پناهجویانی ابراز می‌شود که مشمول شرایط پناهندگی نیستند و پناهجوی واقعی به شمار نمی‌روند.
 
بر اساس آمار کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، تنها از آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۴ هزار و پانصد نفر خود را از طریق دریا به اروپا رسانده‌اند. حدود ۵۰ هزار تن از این عده از راه یونان وارد دیگر کشورهای اروپایی شده‌اند.
 
در همین مدت زمان هم ۲۳۵ نفر در شرایط بد و هوای زمستانی در دریا غرق شده‌اند.
 
اکنون بحث در اتحادیه اروپا فقط بر سر شمار مهاجران و پناهجویان و نحوه توزیع آنها در بین اعضای این اتحادیه نیست، بلکه بیشتر در مورد چگونگی تشخیص پناهجویان واقعی از مهاجران اقتصادی است.

توافق احزاب آلمان بر سر قوانین جدید مهاجرت

توافق احزاب آلمان بر سر قوانین جدید مهاجرت

احزاب ائتلاف دولتی آلمان در مورد قوانین جدید مهاجرت به این کشور توافق کردند. بخش مهمی از این توافق مربوط به شرایط اخراج پناهجویان است. بر اساس قانون جدید مراکش، تونس و الجزایر به فهرست کشورهای امن افزوده می‌شوند.


زیگمار گابریل، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان و معاون آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که احزاب حاضر در دولت ائتلافی این کشور بر سر تصویب قوانین جدید مهاجرت، توافق کردند. او پنج‌شنبه شب ۲۸ ژانویه (هشتم بهمن) در جمع خبرنگاران در برلین افزود: «شرایط پیوستن خانواده پناهجویان به آنها تغییر کرده است.»

معاون صدراعظم آلمان تصریح کرد: «برای پناهجویانی که به صورت فوری در فشار و مشکل نباشند، یک دوره زمانی دو ساله برای پیوستن خانواده‌هایشان به آن‌ها در نظر گرفته شده است.»

به گفته معاون صدراعظم آلمان قانون مهاجرت جدید با عنوان ''بسته مهاجرتی دو'' می‌تواند برای تصویب به سرعت به کابینه ارائه شود. قانون پیشین که از آن به عنوان ''بسته مهاجرتی یک'' نام برده می‌شود سال گذشته در پی هجوم هزاران پناهنده جدید از خاورمیانه و شمال آفریقا به تصویب رسید و از نوامبر سال ۲۰۱۵ اجرایی شد.

بر اساس "بسته مهاجرتی دو" کشورهای تونس، مراکش و الجزایر به فهرست ''کشورهای امن'' افزوده می‌شود. به این ترتیب امکان اعطای پناهندگی به شهروندان این کشورها سخت‌تر خواهد شد.

رهبران احزاب "دموکرات مسیحی"، "سوسیال مسیحی" و "سوسیال دمکرات" همچنین در مورد راه‌اندازی مراکز جدید پذیرش پناهجویان به توافق رسیدند تا رسیدگی به پرونده آنها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

حمایت‌های نسبی از برخی پناهجویان

بخش مربوط به خانواده‌‌ها در قانون جدید با عنوان ''حمایت‌های تکمیلی''، برای مدت زمان طولانی، یکی از نقاط اختلاف نظر میان اعضای ائتلاف حاکم بود.

حمایت‌های تکمیلی در مورد پناهجویانی کاربرد دارد که دلایل قانع کننده‌ای برای پذیرش درخواست‌شان وجود ندارد اما شرایط تهدید‌کننده زندگی در کشورشان امکان بازگرداندن آن‌ها را نمی‌دهد. پناهجویان در این حالت ابتدا اجازه اقامت یک ساله دریافت می‌کنند.


وولکا بک، یکی از سخنگویان حزب سبزها، این قانون کودکان و زنان بیشتری تشویق خواهند شد تا از راه‌های خطرناک از کشور خود فرار کنند.با این حال، مخالفان قانون جدید در پارلمان فدرال نسبت به تصویب این بند هشدار داده‌اند.

ائتلاف احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال مسیحی و سوسیال دموکرات‌ها که دولت ائتلافی آلمان را تشکیل می‌دهند سال گذشته موافقت کردند که پناهجویان سوری را استثناء در نظر گیرند، اما تغییرات جدید قانونی این مساله را دشوار خواهد کرد.

موضوع دیگر قوانین جدید به اخراج پناهندگان اختصاص دارد. سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با انتشار ویدیویی در اکانت توییتر خود در مورد شرایط اخراج پناهجویان توضیح داد.

او اضافه کرد که مقامات آلمانی نمی‌خواند پناهجویان از کشورهای جنگ‌زده همچون عراق و سوریه را به کشورهایشان بازگردانند.

دیدار مرکل با سران ایالت‌های آلمان

آنگلا مرکل شامگاه پنج‌شنبه ۲۸ ژانویه آخرین تصمیم‌های اتخاذ شده را به سران ۱۶ ایالت آلمان ارائه کرد. ایالت‌هایی که توسط حزب سوسیال دموکرات اداره می‌شوند، لیستی از خواسته‌هایشان را برای کمک به ادغام پناهجویان در فرهنگ آلمان ارائه کردند.

رهبران ایالتی همچنین خواستار کمک‌های مالی ویژه‌ای برای ساخت مهدکودک و استخدام معلمان و مددکاران اجتماعی شدند.

در همین حال آلمان فشار خود را به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کمک به کاهش تعداد پناهجویان ادامه داده است. پیتر آلتمایر، رئیس دفتر صدراعظم آلمان در برلین به خبرنگاران گفت که آلمان می‌خواهد مطمئن شود همه کشورها در جهت انجام تعهدات‌شان گام بر می‌دارند.

یونان متعهد شده بود که تا پایان سال ۲۰۱۵ پناهگاه‌های بیشتری برای اسکان پناهجویان بسازد. در همین حال هلند نیز فشار خود به یونان را برای بازگرداندن پناهجویان به ترکیه افزایش داده است.