مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

اطلاعات و قوانین مربوط به پناهندگی در انگلیس

Englandبریتانیا و یا پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی از کشورهای اروپای غربی است و از چهار کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. پایتخت بریتانیا شهر لندن است. جمعیت بریتانیا بالغ بر ۶۲ میلیون نفر است.  بسیاری واژه ی انگلستان را سهوا به جای بریتانیا استفاده می کنند در حالیکه انگلستان تنها به بخش جنوبی این کشور اطلاق می شود. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و انگلیسی با گویشهای مختلف تکلم می شود.

آژانس مرزبانی بریتانیا  (UK Border Agency) یا همان UKBA کار بررسی تقاضای پناهندگی و مهاجرت به بریتانیا را بر عهده دارد.قوانین مربوط به مهاجرت و پناهندگی به تفصیل در وب سایت وزارت کشور بریتانیا آمده است. از انجاییکه این اطلاعات پیچیده و به زبان انگلیسی است، سعی کردیم تا در این صفحه خلاصه ی مفیدی از این قوانین را که به زبان فارسی بیاوریم

چه کسی به درخواستهای پناهندگی رسیدگی می کند؟

در بریتانیا، اداره مرزهای بریتانیا (K Border Agency_ UKBAU) در وزارت داخله (Home Office) یک مرجع دولتی است که مسئول مصاحبه با درخواست کنندگان پناهندگی و ارزیابی درخواستهای پناهندگی آنها می باشد.

چگونه درخواست پناهندگی کنم؟

این مهم است که شما به مجرد ورود به بریتانیا درخواست پناهندگی کنید و به زودترین فرصت ممکن در پی مشاوره حقوقی باشید.

شما می توانید از مراجع ذیل تقاضای پناهندگی کنید:

۱. یک افسر اداره مهاجرت در هنگام ورود در یکی از مبدا های ورودی مثل میدان هوایی یا بندر دریایی، یا

۲. پس از ورود به بریتانیا، شخصا به نزدیکترین دفتر اداره مرزهای بریتانیا واقع درکرایدن Croydon درخواست پناهندگی دهید. برای مثال ممکن است که شما به شکل غیر قانونی و یا قانونی با داشتن یک ویزای تحصیلی ، ویزای سیاحت  و یا ویزای تجارت وارد کشور شده باشید. واحد ارزیابی پناهندگی کرایدن (Croydon Asylum Screening Unit) درآدرس ذیل واقع شده است:

 House, 40 Wellesley Road, Croydon, CR9 2BY Lunar

۳. تحت شرایط بسیار استثنایی ممکن است ثبت و بررسی درخواست پناهندگی شما در یک دفتر انفاذ محلی یا از طریق پست امکان پذیر باشد. این حالت برای اطفال بدون همراه و کسانی که وضعیت شان طوری است که منطقا نتوان از آنها انتظار داشت که به کرایدون سفر کنند قابل تطبیق است. برای اطلاع یابی از قابل تطبیق بودن این حالت برای شما، با یک اداره پناهندگی محلی تماس بگیرید.

اگر خواهان طرح یک درخواست پناهندگی در واحد بررسی پناهندگی هستید باید برای ترتیب یک وعده ملاقات به شماره ۰۲۰۸۱۹۶۴۵۲۴ تلفن کنید. بدون ترتیب ملاقات تضمینی وجود ندارد که UKBA در همان روز با شما دیدار کند.

پس از آن که درخواست پناهندگی دادم، چه روی می دهد؟

UKBA درخواستهای پناهندگی را به شیوه های مختلف بررسی می کند. برخی از درخواستهای پناهندگی به سرعت مورد رسیدگی قرار می گیرند. UKBA  پس از مصاحبه که مصاحبه اولیه نامیده می شود که چگونه به  وضعیت شما رسیدگی نماید. اگر به مترجم نیاز داشته باشید، برای شما فراهم خواهد شد. اگر ترجیح می دهید، می توانید درخواست مترجم زن یا مرد کنید.

در مصاحبه اولیه چه روی می دهد؟

هدف UKBA از این مصاحبه این است تا راجع به تفصیلات و وضعیت  شخصی، طریقه ورودتان به بریتانیا، و جزئیات هر آن فعالیت غیر قانونی که در آن سهم گرفته اید، از شما سوال های ابتدایی به عمل آورد. آنها درباره دلایل آمدن شما به بریتانیا و اینکه چرا نمی توانید به کشور اصلی تان بازگردید از شما سوال خواهند کرد، اما نباید در این مرحله راجع به دلایل پناهندگی تان با تفصیل زیاد از شما پرسش کنند. بسیاری از  اطلاعاتی که در مصاحبه اولیه تان ارائه می کنید در مصاحبه پناهندگی تان دوباره درخواست خواهند شد و اگربا  اطلاعات اولیه مطابقت نداشته باشند، از شما توقع می رود که دلیل آن را توضیح دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد