مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟


1-  سوئد
مدت زمان انجام تشریفات پناهندگی در سوئد بین 10 تا 16 ماه است. در صورت قبولی پناهجو در سوئد به او اقامت 5 ساله داده میشود و در سال چهارم اقامت در این کشور میتوان برای دریافت تابعیت اقدام کرد.
پیش از دریافت اقامت دولت سوئد مبالغی بین 120 تا 250 دلار بصورت ماهیانه برای هر پناهجو در نظر میگیرد و درصورت پذیرفته شدن، این حمایت های مالی تا ماهیانه 900 الی 1100 دلار افزایش می یابد که تا زمان یافتن شغل به وی پرداخت میشود. پناهنده 9 تا 16 ماه فرصت دارد شغلی بیابد.


2- آلمان
روند رسیدگی به درخواست پناهجویان در آلمان از یک تا 3 سال به طول می انجامد و در این مدت پناهجو ماهیانه 290 تا 300 یورو کمک هزینه مالی دریافت خواهد کرد.
در صورت پذیرفته شدن، این مبلغ به 370 تا 390 یورو افزایش خواهد یافت. اما پناهنده 5 ماه پس از دریافت اقامت مشمول قانون کار میشود و باید به دنبال شغلی بر اساس توانایی  های خود باشد یا مهارتی برای کار کردن بیاموزد.
دریافت تابعیت آلمان بین 6 تا 8 سال به طول می انجامد.

در همین مورد بخوانید: نخست وزیر آلمان نمی توانیم همه درها را به روی پناهندگی باز کنیم

3- نروژ
زمان رسیدگی به پرونده پناهندگی در این کشور حداکثر 3 سال است. پناهجو  6 تا 9 ماه پس از قبول درخواست پناهندگی اش،  مشمول قانون کار میشود و باید به دنبال شغلی برای خود بگردد. پروسه های تابعیت در این کشور متفاوتند و از 3 تا 7 باید برای دریافت پاسپورت صبر کرد.
به پناهجو که ساکن کمپ است بین 400 تا 500 دلار در ماه کمک مالی میشود و این مبلغ بعد از انتقال به خانه اش تا زمان یافتن کار مناسب بین 1300 تا 1600 دلار خواهد بود.

4- اتریش
در اتریش حداقل یک سال و حداکثر 5 سال طول میکشد تا تکلیف درخواست پناهندگی یک نفر روشن شود.
در این کشور بین 50 تا 250 یورو بابت خوراک و هزینه ها به پناهجو کمک مالی میشود که این رقم در صورت قبول درخواست پناهندگی به 650 تا 950 یورو می رسد.
پناهنده باید بعد از شش ماه به دنبال کار مناسب بگردد.
دریافت پاسپورت و تابعیت اتریش 5 سال بعد از اقامت در این کشور ممکن است.


5- هلنددر هلند بررسی پرونده پناهجویان و اعلام نظر در مورد صلاحیت پناهندگی افراد از 21 روز (در مقاطع زمانی که مراجعه کم باشد و این اتفاق بسیار نادر است!)  تا 6 ماه طول میکشد.
بعد از موافقت اداره مهاجرت با اقامت، به وی اجازه اقامت 5 ساله داده میشود تا در این مدت صلاحیت وی برای اعطای تابعیت محرز شود. به پناهجو در طول مدت رسیدگی به پرونده ماهیانه 220 تا 250 یورو پرداخت میشود.
و بعد از قبولی، ماهیانه 900 تا 1300 یورو حقوق بیکاری تعلق میگیرد اما افراد بعد از 3 ماه مشمول قانون کار میشوند و باید دنبال کار بگردند.
دریافت پاسپورت تابعیت هلند 3 تا 5 سال بعد از قبول درخواست، انجام میشود.



6- دانمارک
کشور دانمارک درخواست اقامت افرادی را پس از بررسی، می پذیرد (مدت زمان آن مشخص نشده) و به آنها اجازه 5 سال اقامت در این کشور داده میشود. در دوران بررسی وضعیت، ماهیانه 150 تا 170 دلار به افراد پرداخت میشود و در صورت قبول درخواست پناهندگی، این رقم به 950 تا 1000 دلار افزایش می یابد.
با این حال افرادی که به این شکل مشمول دریافت حقوق بیکاری میشوند، باید بعد از 3 تا 7 ماه، شغلی بیابند.
دریافت تابعیت دانمارک 5 تا 8 سال طول می کشد.

نویسنده ی این مقاله در پایان تاکید میکند که ممکن است بعد از نوشتن این مقاله تحقیقی به دلیل تغییر پاره ای قوانین در کشورها و مثلا کاهش یا افزایش بودجه و کمک های مالی به پناهندگان در یک کشور ترتیب کشورها دستخوش تغییر شود. اما اگر کسی قصد مهاجرت به هر کشوری در جهان و به ویژه اروپا را دارد، باید از تحولات و شرایط آن کشور آگاه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد