مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

فنلاند هم به سوئد پیوست: اخراج دست‌کم ۲۰ هزار پناهجو

در پی سخت‌تر شدن مقررات پذیرش پناهجو در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، فنلاند نیز می‌گوید که قصد دارد به‌زودی تا ۲۰ هزار پناهجو را از این کشور اخراج کند.
 
سوئد هم این هفته از تصمیم خود برای اخراج هزاران پناهجو خبر داده بود.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز در روز جمعه، ۹ بهمن، دولت فنلاند می‌گوید که قصد دارد به‌زودی ۲۰ هزار نفر از ۳۲ هزار تنی را که در سال ۲۰۱۵ وارد این کشور شده و تقاضای پناهندگی کرده‌اند اخراج کند.
 
پایوی نرگ، مدیر امور مهاجرت فنلاند، به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از ۲۰ هزار تن از مهاجران در این کشور از عراق هستند.
 
فنلاند سال گذشته شرایط پناهندگی برای اتباع افغانستان، عراق و سومالی را سخت‌تر کرد. این تصمیم با این استدلال گرفته شد که برخی مناطق در این کشورها اکنون امن شده است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فنلاند و سوئد نسبت به سرانه جمعیت خود بیشترین تعداد پناهجویان و مهاجران را پذیرفته‌اند.
 
یک روز پیش از فنلاند، وزیر کشور سوئد به رسانه‌های این کشور گفته بود که قصد دارند بین ۶۰ تا ۸۰ هزار نفر از ۱۶۳ هزار پناهجویی را که سال گذشته میلادی وارد این کشور شدند، اخراج کنند. او افزوده بود که این عده داوطلبانه یا به اجبار اخراج خواهند شد.
 
همچنین در نشانه‌ای دیگر از افزایش نگرانی در کشورهای شمال اروپا از ادامه ورود هزاران مهاجر و پناهجو به این کشورها، پارلمان دانمارک روز پنج‌شنبه طرحی را تصویب کرد که مطابق آن اموال باارزش متقاضیان پناهندگی هنگام ورود به مرزهای این کشور ضبط می‌شود.
 
این پناهجویان اجازه خواهند داشت تنها اموالی به ارزش ۱۵۰۰ دلار را نگه دارند.
دولت دانمارک می‌گوید که ضبط این اموال با مقررات مربوط به تامین اجتماعی در این کشور منطبق است و پول آن صرف تامین هزینه اقامت این پناهجویان خواهد شد.
 
سازمان‌های حقوق بشری، کمیسیون اروپا و سازمان ملل از این مصوبه انتقاد کرده‌اند.
 
بر اساس این مصوبه، اعضای خانواده پناهندگان نیز باید برای ورود به دانمارک تا سه سال صبر کنند.
 
همزمان روز پنج‌شنبه دولت آلمان هم که با ورود موجی از پناهجویان از خاورمیانه و شمال آفریقا روبه‌رو بوده، با سخت‌تر کردن مقررات، اعلام کرد که اعضای خانواده پناهندگان نمی‌توانند تا دو سال وارد آلمان شوند و متقاضیانی که درخواست پناهندگی‌شان رد شده نیز سریع‌تر اخراج می‌شوند.
 
روز پنج‌شنبه همچنین هلند نظری را مطرح کرد که مهاجران و پناهجویانی که از ترکیه خود را به یونان می‌رسانند، مستقیما به ترکیه بازگردانده شوند تا دیگران تشویق نشوند.
 
این نظر همزمان با هشدار کمیسیون اروپا درباره افزایش شمار ورود پناهجویانی ابراز می‌شود که مشمول شرایط پناهندگی نیستند و پناهجوی واقعی به شمار نمی‌روند.
 
بر اساس آمار کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، تنها از آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۴ هزار و پانصد نفر خود را از طریق دریا به اروپا رسانده‌اند. حدود ۵۰ هزار تن از این عده از راه یونان وارد دیگر کشورهای اروپایی شده‌اند.
 
در همین مدت زمان هم ۲۳۵ نفر در شرایط بد و هوای زمستانی در دریا غرق شده‌اند.
 
اکنون بحث در اتحادیه اروپا فقط بر سر شمار مهاجران و پناهجویان و نحوه توزیع آنها در بین اعضای این اتحادیه نیست، بلکه بیشتر در مورد چگونگی تشخیص پناهجویان واقعی از مهاجران اقتصادی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد