مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

پناهندگی در اتریش

 

آیا سفارت همه کشورها برای صدور ویزا اثر انگشت می گیرند؟

خیر، در حال حاضر تنها تعدادی از سفارت ها در ایران برای صدور ویزا از متقاضیان اثر انگشت می گیرند. اما در بدو ورود به هر کشوری اثر انگشت از شما گرفته میشود.

 

آیا کسی که با ویزای شنگن قانونی به اروپا آمده باشد میتواند درخواست پناهندگی کند؟

بله میتواند، اما باید دلایل کافی ارائه دهد، توجه داشته باشید که ورود غیرقانونی به اروپا تضمین قبولی پناهندگی نیست و ورود قانونی به اروپا دلیلی بر رد شدن پرونده پناهندگی نخواهد بود، پناهجویان از طریق اثر انگشت ردیابی میشوند و نه از طریق ویزا، ویزای هر کدام از کشورهای حوزه شنگن تنها زمانی قابل ردیابی است که ادارات امور پناهندگی مشکوک شوند که مثلا شما از طریق ویزای شنگن صادر شده از سفارت آلمان به بلژیک آمده اید در این صورت مشخصات شما را به آلمان میدهند و متوجه موضوع می شوند، در غیر اینصورت آنها باید برای ردیابی این مورد از تک تک کشورهای شنگن بپرسند و این عملا امکان پذیر نیست، مثالی برای روشن شدن بیشتر موضوع میزنم، فرض کنیم یکی از بستگان نزدیک شما در دانمارک زندگی میکند و برای شما دعوتنامه دانمارک میفرستد و شما ویزا میگیرید ولی به آلمان میروید و در آنجا تقاضای پناهندگی میکنید، در مصاحبه از شما میپرسند آیا بستگانی در اروپا دارید؟ شما هم در پاسخ میگویید: بله، برادرم در دانمارک زندگی میکند، آنها مشخصات برادر شما را میپرسند و از این طریق بررسی میکنند و میفهمند که شما از طریق دعوتنامه برادرتان ویزا گرفته اید و به آلمان آمده اید و بعد شما را به کشور دانمارک که صادر کننده ویزای شما بوده میفرستند، الان این موضوع باید برای شما روشن شده باشد، ولی شما چنانچه با ویزای صادره از سفارت دانمارک وارد دانمارک شوید و بخواهید در همان دانمارک اعلام پناهندگی کنید باید با همان پاسپورت که دارنده ویزای دانمارک است خود را معرفی کنید زیرا با توجه به صدور ویزا در سفارت دانمارک در ایران، مشخصات شما در اداره مهاجرت دانمارک ثبت شده و به محض معرفی مشخص میشود که شما با ویزا آمده اید، به همین دلیل بهتر است چنانچه شما با ویزای قانونی وارد اروپا میشوید و قصد دارید در همان کشور صادر کننده ویزا اعلام پناهندگی کنید، با ویزا و پاسپورت خود را معرفی کنید، ولی باید کیس بسیار قوی برای اعلام پناهندگی داشته باشید. البته باز هم راههای بسیاری برای این موارد وجود دارد، از جمله تغییر مشخصات به شرط عدم وجود اثر انگشت، که هر کدام جنبه های مثبت و منفی دارد

 

 


 


 


 

 

آیا امکان حمایت و قبولی خانواده به عنوان پناهنده تنها با مصاحبه و کیس یک نفر از اعضا خانواده امکانپذیر است؟

بله، در اکثر موارد دولت ها به اصل وحدت خانواده ها احترام میگذارند، به طوری که یک خانواده یک مصاحبه و یک تصمیم گیری داشته باشد.

 

آیا از زمان درخواست پناهندگی اجازه کار دارم؟

در تعدادی از کشورهای پناهنده پذیر مثل کانادا بله ولی در اکثر کشورها به طور قانونی خیر، مگر در شرایط خاصی و با تشخیص سازمان رسیدگی کننده به پرونده پناهندگی.

 

آیا امکان تحصیل فرزندانم از شروع درخواست پناهندگی وجود دارد؟

بله، قطعا و به طور رایگان

 

آیا از شروع درخواست پناهندگی از خدمات پزشکی برخوردار هستم؟

در موارد اورژانسی بله و در بعضی موارد خاص به طور رایگان.

 

آیا پس از پناهندگی، میتوانم به کشورم برگردم، کشوری که ادعا کردم مورد آزار و در خطر هستم؟

بله، اما با این حال اگر پناهندگی شما پذیرفته شده است در این صورت ممکن است کمک های مالی به شما قطع شود و به دلیل اینکه مشخص می شود که شما به طور داوطلبانه پاسپورت کشور خود را دریافت نموده اید و به کشور خود مسافرت کرده اید به دلیل تغییر در شرایط دیگر واجد شرایط پناهندگی نخواهید بود و ممکن است وضعیت پناهندگی شما فسخ شود و تشخیص داده شود که شما پناهنده بودید ولی در واقع دیگر نیستید. بنابراین در صورت نیاز به مسافرت  قبل از سفر خود، حتما با یک وکیل مجرب مشورت کنید، تا از راهنمایی های حقوقی لازم بهره مند گردید.

 

آیا از شروع درخواست پناهندگی، از حمایت مالی، سرپناه، پوشاک و خوراک برخوردار هستم؟

بله، مگر در صورت تشخیص سازمان مربوطه که شما در اولین فرصتی که می توانستید تقاضای پناهندگی نکرده اید و یا بر این باور باشند که پولی دارید یا از جایی پولی دریافت می کنید، که البته در این صورت می توانید شکایت و تقاضای پژوهش کنید.

 

چه کسانی مشمول حق پناهندگی نمی شوند؟

افراد معینی مشمول حق پناهندگی نمی شوند، این افراد شامل کسانی می شوند که مرتکب اعمال جنایی جدی شده اند و یا مسئول نقض حقوق بشر هستند.همینطور در کنوانسیون "شروط فسخ کننده"ای وجود دارد که می گویند یک فرد می تواند موقعیت پناهندگی اش را بعنوان مثال به این علل از دست بدهد: در زمانی که تقاضای او در حال بررسی است شرایط در کشورش بطور محسوسی بهبود یافته است؛ یا او بعد از اینکه پناهنده شده به کشورش برگشته است. اگر چنین چیزی رخ دهد شما دیگر پناهنده نخواهید بود ولی این لزوما به این معنا نیست که کشور را باید ترک کنید.

 

بازگشت داوطلبانه چیست؟

اگر وضعیت در کشورتان رو به بهبودی گذاشته است ممکن است بتوانید برای بازگشت به کشورتان کمک مالی دریافت کنید. برخی از افراد برای اسکان مجدد در کشورشان وجه نقد هم دریافت می کنند. تنظیمات مختلفی در این باره وجود دارد که بسته به این دارد که از کدام کشور آمده اید و در کجا تقاضای کمک کرده اید. شما باید از مشاور حقوقی در این باره اطلاعات بیشتری بگیرید.


 

اگر تقاضای پناهندگی ام موفقیت آمیز باشد چه رخ می دهد؟

به شما برای پنج سال حق اقامت داده می شود. شما از حق تقاضا برای دریافت گذرنامه پناهندگی سازمان ملل (UN refugee travel document) برخوردار می شوید و می توانید مانند هر شهروند اروپایی کار و یا تحصیل کنید و یا تقاضای دریافت بیمه های اجتماعی بکنید. شما می توانید در صورتی که پس از اتمام پنج سال از حق اقامت دائم برخوردار شوید، برای دریافت تابعیت هم اقدام کنید. حق اقامت دائمی در صورتی به شما داده می شود که دلایل قبولی پرونده پناهندگی تان کماکان برایتان وجود داشته باشد.

 

چه افکاری برای موفقیت در پرونده پناهندگی معمولا اشتباه است؟

همیشه به حرف دوستان خوش نیت تان گوش نکنید مواظب دوستانی باشید که به شما پیشنهاد می کنند بخشی از داستان تان را ببافید؛ این اغلب به مشکل منجر خواهد شد و یا با این کار شما (و دوستان تان) ممکن است مرتکب یک جرم جنایی شده باشید و راهنمایی های اشتباه گاه منجر به موارد غیرقابل جبرانی می شود. فکر نکنید که هر کس از شما پول خواست کلاهبردار است این همیشه صدق نمی کند. وکلاء و مشاورین خوبی هم هستند که از «امداد حقوقی» کار قبول نمی کنند. از اینرو عادی است که آنها بابت کارشان حق الزحمه بگیرند.  


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد