مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

ذخیره اثر انگشت متقاضیان روادید شنگن


در سیستم جدید علاوه بر ثبت مشخصات فردی متقاضی اثر انگشتان وی نیز ذخیره خواهد شد

 

اتحادیه اروپا سیستم جدیدی را برای صدور روادید شنگن در نظر گرفته که در آن علاوه بر مشخصات فردی، اثر انگشتان متقاضیان نیز در یک بانک مرکزی اطلاعات ذخیره می‌شود. تمامی کشورهای اروپایی به این بانک مرکزی دسترسی خواهند داشت. اتحادیه اروپا سیستم جدیدی را در زمینه صدور روادید ورود به محدوده‌ی شنگن وضع کرده که به موجب آن ورود غیرقانونی به اروپا سخت‌تر خواهد شد.  در این سیستم جدید اثر انگشتان متقاضیان دریافت ویزا در یک بانک اطلاعاتی مرکزی ذخیره می‌شود و تمامی 25 کشور عضو پیمان شنگن  امکان دسترسی به اطلاعات متقاضیان را خواهند داشت.

این سیستم در ابتدا در کنسولگری‌های اروپایی در مصر، الجزایر، لیبی، موریتانی، مراکش و تونس به اجرا در خواهد آمد و سپس در دو سال آینده در تمامی ۲۵۰۰ کنسولگری کشورهای عضو شنگن در سراسر جهان پیاده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که گسترش کار این سیستم جدید در ابتدا از خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس شروع شود.

با وجود این سیستم جدید، صدور ویزا همچنان در اختیار  کشورهای عضو شنگن 
 باقی خواهد ماند، اما همه اعضای این پیمان دسترسی راحت‌تری به اطلاعات متقاضیان ویزا می‌یابند. به این ترتیب چنانچه درخواست ویزای یک متقاضی در یکی از سفارتخانه‌های اروپایی رد شده باشد، می‌توان در تمامی سفارتخانه‌ها از این امر اطلاع یافت.

به گفته‌ی مسئولان اتحادیه اروپا این سیستم همچنین از ورود غیرقانونی چندین نفر با یک گذرنامه مشترک به محدوده شنگن جلوگیری می‌کند. بر اساس گزارش‌ها در شماری از کشورهای آسیایی چندین متقاضی که شباهت ظاهری زیادی به یکدیگر دارند، با سوء استفاده از یک گذرنامه مشترک که در آن یک ویزای "چند بار ورود" صادر شده، وارد اتحادیه اروپا می‌شوند.

در سیستم مرکزی جدید علاوه بر مشخصات فردی همچون نام، محل تولد و محل سکونت، اثر ده انگشت متقاضی نیز ذخیره خواهد شد. پس از آن، اثر انگشتان فرد در هنگام ورود به اروپا اسکن می‌شود تا به این ترتیب مشخص شود که فرد مسافر مالک اصلی گذرنامه و شخصی است که ویزا برایش صادر شده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا تأکید کرده با به کارگیری این سیستم، از این پس روند صدور روادید برای افرادی که سابقه‌ی مثبتی داشته‌اند، سریعتر پیش خواهد رفت، زیرا تنها با یک کلیک می‌توان به پرونده‌ی شخص و تقاضاهای قبلی وی دسترسی داشت.

بانک مرکزی اطلاعات این سیستم در استراسبورگ واقع شده و تا کنون نیز ۹۱ میلیون یورو برای ساخت این سیستم هزینه شده است. هر ساله ۱۳ میلیون روادید شنگن صادر می‌شود و کشورهای صادر کننده در مجموع نزدیک به ۸۰۰ میلیون یورو بابت هزینه‌های پرداختی برای صدور ویزا درآمد دارند.

اطلاعات متقاضیان حداکثر برای پنج سال در این سیستم ذخیره می‌شوند و در آینده پلیس بین‌الملل و سازمان‌های امنیتی هر کدام از این کشورها اجازه دسترسی به این اطلاعات را خواهند داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد