مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

مهاجرت فوری به اروپا استرالیا کانادا نیوزلنددرکوتاهترین زمان ممکن

اخذ اقامت دائم از طریق ارائه مدرک پناهندگی وکیس معتبر

4 درصد کل پناهجویان جهان در سال 2013 ایرانی‌اند

.
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با انتشار گزارش مفصلی از وضعیت پناهندگی و پناهجویی در جهان در سال ۲۰۱۳، رشد پناهجویی در جهان را "شدید" و "نگران کننده" توصیف کرد.

 

 بنا بر این گزارش، در سال گذشته ی میلادی دست کم ۶۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر درآمریکای شمالی، اروپا، شرق آسیا و منطقه ی پاسفیک درخواست پناهجویی کرده اند. میزان پناهجویی در جهان نسبت به سال گذشته میلادی ۲۸ درصد رشد داشته و پس از سال ۲۰۰۱ بالاترین رقم ثبت درخواست رسمی پناهجویی است. این نهاد بین المللی مسئول امور پناهندگان در جهان می گوید جنگ سوریه یکی از مهم ترین دلایل رشد درخواست پناهجویی در جهان است. سوری ها بیشتر از هر ملیت دیگری در سال ۲۰۱۳ پناهجو شدند.

افراد با تابعیت روسیه، افغانستان، اریتره، صربستان، سومالی، عراق و پاکستان در رتبه های پس از سوریه، از نظر تعداد بالای متقاضی پناهندگی قرار می گیرند. سازمان ملل متحد تاکید می کند که در این کشورها معمولا درگیری های سیاسی، جنگ و بحران اقتصادی است که مهم ترین دلیل فرار شهروندان است. در سال ۲۰۱۳ مجموع ۴ درصد کل پناهجویان جهان ایرانی بودند. آمار این گزارش نشان می دهد که آلمان بیشتر از هر کشور دیگری در جهان در سالی که گذشت پذیرای پناهندگان بوده است. آمریکا، فرانسه و سوئد در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

در قاره ی اروپا میزان درخواست های پناهندگی نسبت به سال ۲۰۱۲ دست کم ۳۲ درصد رشد داشته است. در این میان تعداد درخواست های پناهجویی ثبت شده در کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی از دیگر مناطق اروپا بیشتر بوده است. در این میان ۷۰ درصد درخواست های پناهجویی در اسکاندیناوی در کشور سوئد ثبت شده است. در کشورهای جنوب اروپا تعداد درخواست های پناهندگی نسبت به سال قبل دست کم ۴۹ درصد افزایش نشان می دهد. در این میان ترکیه بیشتر از سایر کشورهای قاره ی اروپا پذیرای پناهجویان بوده که اکثرا از سوریه فرار کرده اند.

در یونان که خود درگیر مشکلات اقتصادی و بحران های سیاسی ناشی از آن است در سال گذشته دست کم ۸ هزار و ۲۰۰ درخواست رسمی پناهجویی ثبت شده است. سازمان ملل می گوید بسیاری از موارد پناهجویی به شکل رسمی ثبت نمی شوند و میزان واقعی بیش از میزان اعلام شده است. کمیساریای عالی پناهندگان می گوید تعداد متقاضیان پناهندگی سوری در سال ۲۰۱۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۱ که جنگ سوریه آغاز شد، دست کم شش برابر شده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۰ و قبل از آغاز بحران، سوریه در رتبه ی بیستم پناهجویی قرار داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد